کد خبر: 1239343
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رؤیای تکرار قهرمانی با آرژانتین رؤیایی اسکالونی
آنخل دی‌ماریا، ستاره تیم ملی آرژانتین که پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل کانادا نتوانست جلوی احساساتش را بگیرد، درحالی‌که گریه می‌کرد، گفت وقتی می‌خواستیم وارد زمین شویم، لئو گفت که آن‌ها می‌خواهند به‌خاطر من به فینال برسند و این حرف باعث شد وجودم سرشار از غرور شود.
شمیم رضوان

جوان آنلاین: شروع این دوره از رقابت‌های کوپا برای آرژانتین با برتری مقابل کانادا آغاز شد، بردی که تا پایان مرحله گروهی تمدید شد تا آلبی‌سلسته به عنوان صدرنشین گروه A به یک‌چهارم نهایی راه یابد. مرحله‌ای که کار آرژانتین را برای عبور از آن به پنالتی کشید، اما در ادامه شاگردان اسکالونی یک‌بار دیگر به کانادا خوردند. این‌بار هم بازی با نتیجه مشابه مرحله گروهی (۲ بر صفر) به پایان رسید تا شاگردان اسکالونی به نیمه‌نهایی راه یابند، آن‌هم در شرایطی که بسیاری تصور می‌کردند افت مسی، آلبی‌سلسته را در کوپا به چالش بکشد، اما نه فقط آرژانتین با حضوری موفق در این دوره از کوپا به نیمه‌نهایی راه یافت که مسی هم رکوردزنی کرد. این بازیکن در مصاف با کانادا گل دوم آرژانتین را به ثمر رساند تا باز هم نقش قابل توجهی در موفقیت تیمش داشته باشد. مسی حالا به بازیکنی تبدیل شده که توانسته تیم ملی کشورش را به هفت فینال مختلف در طول دوران حضورش در این تیم برساند و به این ترتیب یک رکورد جذاب دیگر را هم به نام خودش ثبت کرده است تا نامش را برای همیشه در تاریخ فوتبال آرژانتین جاودانه کند. 
آنخل دی‌ماریا، ستاره تیم ملی آرژانتین که پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل کانادا نتوانست جلوی احساساتش را بگیرد، درحالی‌که گریه می‌کرد، گفت وقتی می‌خواستیم وارد زمین شویم، لئو گفت که آن‌ها می‌خواهند به‌خاطر من به فینال برسند و این حرف باعث شد وجودم سرشار از غرور شود. دی‌ماریا می‌داند که این آخرین حضور او در ترکیب آلبی‌سلسته است و خیلی زود باید از تیم‌ملی کشورش خداحافظی کند، درست مثل مسی که به‌زعم بسیاری این آخرین حضورش در کوپا خواهد بود. کوپایی که مسی و دی‌ماریا امیدوارند با کسب جام‌قهرمانی همراه باشد. 
اسکالونی در یک مقطع بد هدایت آرژانتین را به دست گرفت. از آن زمان شش سال می‌گذرد و او موفق شده آلبی‌سلسته را به ماشینی غیرقابل توقف تبدیل کند، به‌طوری‌که سال ۲۰۲۱، پس از ۲۸ سالی که آرژانتین بدون کسب عناوین مهم پشت سر گذاشته بود موفق به بالا بردن جام قهرمانی در برزیل شد، آن‌هم با شکست میزبان در فینال. حالا او به دنبال تکرار یک افتخار دیگر همراه با آرژانتین است تا ستاره‌های تیمش (دماریا و مسی) با خاطره خوش قهرمانی از بازی‌های ملی کنار بکشند. آرژانتین اسکالونی از ۷۵ بازی انجام داده، موفق به کسب ۵۶ برد و ۱۳ تساوی شده و تنها در شش دیدار تن به شکست داده، آماری که آلبی‌سلسته را بعد از صعود به فینال کوپا به تکرار قهرمانی امیداوار کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار